היסטוריה
מרכזת תחום דעת: אסנת רפמן
"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל" (יגאל אלון)
מגמת ההיסטוריה היא הזדמנות: הזדמנות להכיר מנהיגים, תהליכים, תרבויות רחוקות וקרובות; הזדמנות להיבחן בדרכים חדשניות ומיוחדות; והזדמנות ללמוד באופן חווייתי, בשילוב קולנוע, סיורים והרצאות מהאקדמיה.
המגמה היא הרחבה ללימודי ההיסטוריה בכיתה (תוספת של 3 יח"ל ל-2 יחידות החובה שנלמדות בכיתת האם).
ההתמחות בהיסטוריה מכילה:
• (2 יחידות לימוד חובה, שנלמדות ע"י כל תלמידי השכבה בכיתות האם: לאומיות, בית שני, מלחה"ע ה-2 והשואה, הקמת המדינה).
• יחידה שלישית: עבודת חקר במסגרת המגמה. מדובר בעבודת מחקר בהיסטוריה, בהיקף של 15-10 עמודים. התלמידים מכינים את העבודה במהלך השנה, בסיוע צמוד של המורים להיסטוריה בבית הספר. נושא העבודה ייקבע ע"י כל תלמיד בנפרד, על פי תחומי העניין האישיים.
• יחידות 5-4: לימודי מגמה בי"א ובי"ב, בשני נושאים:
o נושא ראשון – תולדות ארה"ב: עלייתה של האימפריה המודרנית הגדולה. נתחיל בהקמת ארה"ב ובעקרונות המשטר שלה, נמשיך אל המשברים שפקדו את הדמוקרטיה האמריקנית (המאבק לשוויון זכויות לשחורים, המקארתיזם ועוד), נלמד על מאפייני הקפיטליזם ועל מדיניות החוץ ונסיים עם מאפייניה של ארה"ב כמעצמת-על.
o נושא שני – ייקבע בהמשך (סין המודרנית, יפן המודרנית, מלחמת העצמאות של מדינת ישראל או נושאים אחרים מתוך הרשימה של משרד החינוך).
• בחינת הבגרות במגמת היסטוריה היא מתוקשבת (באמצעות מחשב), בשילוב חלקים מסרטי קולנוע.