חינוך גופני
מרכז תחום דעת: דור רוסו
ספורט בתיכון רוטברג – חלק מהDNA של בית הספר
כאשר מזכירים את השם "רוטברג" – מיד עולה האסוציאציה של "ספורט"
הדבר נובע משנים רבות בהן נימנה בית הספר עם בתי הספר התיכוניים
המובילים בארץ בתחום הספורט התחרותי במספר ענפים:
- נבחרות כדורסל – תלמידים ותלמידות
- נבחרות כדוריד – תלמידים ותלמידות
- נבחרת אתלטיקה – תלמידים ותלמידות
- נבחרת מירוצי שדה – תלמידים ותלמידות
- טניס שולחן – תלמידים
- קטרגל – תלמידים
- כדורשת – תלמידות
לאורך השנים, זכו נבחרות בית הספר השונות בתארים רבים ובהם: אליפות המדינה בכדורסל תלמידות, אליפות המדינה בכדורסל תלמידים, אליפות המדינה בכדורעף תלמידות ותלמידים, אליפויות רבות באתלטיקה קלה, מרוצי שדה וניווט ספורטיבי, אליפות העולם בטניס, מקום רביעי באליפות אירופה כדורסל תלמידות, אליפות המדינה והעולם בכדוריד תלמידים.
כמובן, ההישג האחרון מקום 1 ליגת העל תלמידות לשנת 2022-23, תשפ"ג.
חינוך גופני בתיכון:
אנו רואים בעבודה החינוכית שליחות ומאמין כי כל אחד מבני האדם הוא יחיד ומיוחד. המורה לחינוך גופני ישאף לקידום אישי של כל תלמיד ותלמידה בהתאם לצרכים הייחודיים שלהם. למקסם את יכולותיהם ע"י מציאת נקודות החוזק, מתן תחושת מסוגלות וחוויית הצלחות ופיתוח כושר מנהיגות. ללמד את התלמידותים את מהות הספורט, את חשיבותו, חינוך תוך הצבת גבולות וכבוד הדדי, לתת להם כלים מקצועיים לשעות הפנאי, לדאוג שהתלמידים יהיו בפעולה בזמן שהותם בבית הספר ומחוצה לו, להיות במעקב אחר תלמידים שאינם בעלי יכולת גופנית גבוהה, כמו כן, תפקידי המחנך לפעול לרווחתם של הילדים בבית הספר אשר יתנהל בסביבה בטוחה ונעימה, שכל ילד וילדה ירגישו שייכים, רצויים ואהובים.
מטרות –
- טיפוח הכושר הגופני באופן עצמאי ולאורך זמן והתנסות בכך במסגרת הלימודים.
- פיתוח מיומנויות וידע הנחוצים להשתתפות פעילה ומושכלת במגוון של פעילויות גופניות וספורטיביות.
- פיתוח אחריות אישית לפעילות הגופנית במסגרת בית הספר ומחוצה לו.
- טיפוח ההנאה האישית והתועלת הבריאותית בטווח הקצר והארוך.
- הכרת מבנה הגוף, התנועה וגורמיה, מונחים ומושגים בתחומים השונים של החינוך הגופני, הערכה של פעילויות הספורט כמשתתפים וכצופים.
- השתלבות בהווה ובעתיד בפעילות גופנית, עצמאית או מאורגנת.
- חינוך התלמידים לכבוד האדם, קבלת האחר.
- חינוך התלמידים שהדרך חשובה מהתוצאה, עם זאת, לשאוף להישגיות והצטיינות.
- חינוך התלמידים לדרך השתתפות בספורט, תוך כיבוד המורה, התלמידים.
- חינוך התלמידים לשיתוף פעולה בקבוצות קטנות וקבוצות גדולות.
- יצירת תחושת מסוגלות והצלחה.
כחלק מתכנית הלימודים כל תלמיד.ה חייב בבגרות בחינוך גופני:
ציון הבגרות בחנ"ג מתבסס על הציון השנתי בכיתות יא' –יב'.
בכיתה יב' מתקיים מבחן הבגרות המעשי.
תלמידים בעלי פטור רפואי: נדרשים לעבודה עיונית.