אדות תוכנית המא"ה
אדות תוכנית המא"ה
אדות תוכנית המא"ה
התוכנית נוסדה בשנת 2007 – שנה"ל תשס"ח, והינה תוכנית ייחודית ראשונה מסוגה בארץ הפועלת בתיכוני רמת-השרון. בבסיס התוכנית מחויבות בתי-הספר לסייע בגילוי ופיתוח אזורי מצוינות של כל תלמיד ותמיכה במיצוי הפוטנציאל האישי שלו.
עקרונות תכנית המא"ה הם:
1. תעודת בגרות מלאה
2. חינוך אישי
3. פיתוח מצויינות אישית (באמצעות התמחות בקהילה)
התוכנית מבוססת על תפיסה פדגוגית-הומניסטית ומושתתת על ההנחות הבאות:
בכל תלמיד טמון פוטנציאל להצלחה.
לכל תלמיד נקודות חוזק ייחודיות משלו בתחום לימודי, רגשי וחברתי.
לכל תלמיד קצב אישי, תחומי עניין, סקרנות וחקרנות אישיים רק לו.
בתוכנית, כל תלמיד יכול לפתח מצוינות אישית ומיומנות על-ידי העצמת נקודות החוזק הייחודיות שלו.
1. הדרך להשגת תעודת בגרות מלאה ואיכותית
במרכז התכנית עומדת השאיפה ללוות כל תלמיד על פי קצב הלמידה האישי שלו, תוך כדי מתן כלים וסיוע אישי לכל אחד.
הלמידה במרבית השיעורים מתקיימת בקבוצות לימוד בנות כ- 15 תלמידים, בכדי לאפשר ליווי אישי והענות לצרכיו של התלמיד. יום הלימודים נפתח במעגל בוקר, שהינו מפגש של המחנך עם תלמידיו, ומהשעה השנייה ואילך לומדים התלמידים את "מקצועות הליבה" לבגרות וכן מקצועות נוספים לבחירתם – מגמות הלימוד בכיתות י"א-י"ב.
כל תלמיד מציב לעצמו מטרות, קובע יעדים ומתקדם בעזרת תכנית אישית ובליווי צמוד של המחנך ושל הקבוצה.
2. חינוך אישי
במרכז התכנית עומדים ליווי אישי ותמיכה צמודה בכל תלמיד, והיענות לצרכיו הלימודיים והרגשיים.
כיתות קטנות בנות 15 תלמידים בכיתה
4 מעגלי בוקר בשבוע בהם נפגשת הקבוצה עם המחנך/ת
שיחות אישיות
המחנך מלווה כל תלמיד במהלך 3 שנות לימודיו בתכנית המא"ה.